Ha Los Angeles akkor Santa Monica – ez amolyan alap dolog. Ha már itt vagy látni kell. 🙂

Alig vártuk Los Angeles -i utazásunk alatt, hogy lejussunk a partra és megnézzük a dokkot, a vidámparkot és az egész környéket.

Sajnos az idő nem volt épp a legjobb, nagyon fújt a szél már az elinduláskor. A lakásunktól kb 5 percre volt egy buszmegálló ami konkrétan levitt bennünket a partra. Eredetileg nem nagyon akartunk helyi tömegközlekedéssel menni sehova, magunk előtt tartva a biztonságot, de most úgy gondoltuk megnézzük mit mutat a buszozás Los Angeles -ben. 🙂

Meg is érkezett a busz, ugye jegyet nem tudtunk venni sehol a környéken gondoltuk majd a buszon. Felszálltunk mondom a sofőrnek aki mellesleg nő (nem nagyon láttam korábban női buszsofőrt), hogy kérnénk 2 jegyet Santa Monica -ig. Erre az volt a kérdése, hogy van-e aprónk, hát mondom nincs sajnos, amire annyit mondott, hogy oké akkor hagyjuk üljünk csak le. WTF? – Hát leültünk mögé. A busz amúgy sokkal tágasabb volt mint az Európai társai és elég alacsony ülések voltak benne, így könnyen tudott mindenki mindenkivel beszélgetni. Mi is ezt tettük egyből a buszsofőrrel, kérdeztük tőle, hogy majd ott fizetünk-e vagy hogy lesz ez. Erre csak annyit mondott, hogy nem kell, hagyjuk csak élvezzük az utazást. 🙂 – Hát mondom oké. Úgy 30-35 perc volt az út, az emberek akik fel le szálltak tipikus városi emberek, ki munkába ment ki munkából jött (feltehetőleg), de a biztonsággal semmi gond nem volt.

Leszálltunk a parton, ahol konkrétan annyi ember sétált, hogy szinte ilyesztő volt az egész, persze rend volt semmi káosz. 🙂 Egyből el is indultunk a part irányába, ahol több lakókocsiból árulták a különböző Mexikói kajákat, hát nekünk egyből kellett ebből. 🙂 Az egyiket csípősre kértük, kicsit más fogalmunk volt eddig az erős kajákról, de hát ha már itt van…

Leültünk a fűbe, mert úgy láttuk ez itt így normális, majd elfogyasztottuk az enyhén csípős Mexikói fogalmam sincs minket, mondanom sem kellett majdnem leégett a hajam is. 🙂

A part

Lementünk a partra, ahova egy 4 sávos autóút felett kellett átmenni, erre több gyalogos felüljáró szolgál. A part felépítése gyakorlatilag úgy néz ki, hogy kb 3-4m széles beton járda, ami a gyalogosoknak és bicikliseknek egyaránt szolgál, ez végig húzódik az egész partszkaszon, majd ezt követően kb 100-150m széles homokos tengerpart amiben sima sportcipőben azért bajos közlekedni, de mi megoldottuk ezt is. 🙂

Tőlünk balra már látszott Santa Monica -i stég a vidámparkkal, mindennel. Aztán kb ennyi. A parton semmi más nincs is. Erre a stégre koncentrálódik minden, és ameddig a szem ellátott nem is volt más. Persze a parton voltak ilyen őrbódék, amikbe nem lehetett bemenni, de ezen kívül valóban semmi.

A stég relatív hosszú befele olyan 200m lehet talán kicsit kevesebb. A szélessége úgy 50-60m. A baloldalán a kis mini vidámpark a nagy kerékkel és egy hullámvasuttal, pár kisebb hamburgerező és ajándék bódék. Beljebb haladva van egy nagyobb épület fa lépcsőkkel, amiben természetesen étterem van közvetlen rálátással a vízre. Aztán nagyjából ez az egész Santa Monica.

A stég alá be lehet menni közvetlenül a cölöpök közé ami elég jó, mert át lehet menni az egész stég alatt egyik oldalról a másikra. A víz nagyon hideg volt, a lábunkat tudtuk csak belemártani annak ellenére, hogy a nap kellemesen melegen sütött. Rengeteg a külföldi és amúgy is rengeteg ember van lent a parton még ilyen hidegebb időben is. A stégtől távolodva az ember tömeg is elfogy, így kb a környékére konkretizálódik csak.

Ittlétünk alatt 3x voltunk lent a parton, és naplementére mindig sok ember érkezett, talán még 2-300 -an is lejöttek.

Santa Monica nagyon szép hely érdemes megnézni, de úgy gondolom egy napos program. Sajnos a filmekből mindig csak ez előnyös oldalát mutatják a partnak, és azt sugallja, hogy ez valami monumentális dolog, de sajnos nem az. Nagyon kicsi és nagyon minimálisak a lehetőségek.

Kifele menet egy rock zenekar nyomott egy koncertet ami nagy tömeget rántott össze maga köré, ez megint tipikus Amerika. Nekem nagyon tetszett a dolog. 🙂

Visszafele betértünk egy bevásárló központba ahol az üzletek között járva na ki jött velünk szemben? 🙂 – A Walking Dead egyik főszereplője Daryl 🙂 – Akart autógrammot, de nem értem rá, így nem adtam neki. 😀 😀 😀