Spanyolország egyik legszebb tengerparti városa Alicante. Ideális hely nyaralásra, minden szempontból. Ide is a munka vitt bennünket. Persze ez az utazás maximálisan kiemelkedő volt az összes többi közül, innen egyenese Colombia -ba mentünk tovább.

Csupán pár napot töltöttünk el itt, de ez mondhatni eléggé tartalmasra sikerült. Este érkeztünk, így az első nap már nem nagyon volt hova menni. A hotel-ben nem voltak valami barátságosak a becsekkolásnál. Eleve úgy foglalták nekünk a szobát, és minden adat a birtokunkban volt ahhoz, hogy beazonosíthatóak legyünk. Ez így nem sikerült. Teljes káosz volt az egész. Nagy nehezen meglett a szoba, ahova egyből fel is pakoltunk mindent. Éhesek voltunk, de a hotel-ben eddigre már nem lehetett semmit rendelni, így neki indultunk a városnak, hogy valami közeli helyen eszünk egy jót. Sajnos ez nem sikerült, mert érdekes módon szinte minden zárva volt. Érthetetlen.

Találtunk egy kis kiülős sörözőt. Mondtam is feleségemnek, hogy úgy innék valami helyi fincsiséget. Be is ültünk és meg is rendeltük a söröcskét. 🙂

Teljesen rendben volt minden, figyeltük közben a környezetet, az embereket, átbeszéltük a következő napokra tervezett programokat, majd visszafele még pár utcát felderítettünk, de nem találtunk sehol éttermet ami nyitva lenne.

A visszafele vezető úton találtunk egy éjjel nappalit, ahova bementünk hátha tudunk venni valami kaját még. Bent mindenféle helyi különlegességet találtunk, többet között sonkákat, és különböző füstölt húsokat. Na ez így meg is felelt mindkettőnknek, mindegyikből kértünk egy keveset, hogy meg tudjuk őket kóstolni, vettünk hozzá konzerv olivát, 2 sört, redbullt, vizet, kólát, kenyeret, paprikát meg amúgy mindenfélét, és már rendben is voltunk. Mindezekért összesen 12 eurót fizettünk amin nagyon elcsodálkoztunk, hogy ilyen olcsó. A hotelben fel is csaptuk a szék tetejére a kaját és már lakmároztunk is.

Alicante Spanyolország

Első nap Alicante -ben

November végén érkeztünk a városba, az időjárás ennek ellenére nagyon jó volt. Az ittlétünk alatt végig 15-20 fok között mozgott. Így egy kicsi kabát elegendő volt egész napra, sőt sokszor simán pólóban sétáltunk.

A konferenciáig még egy teljes napunk volt arra, hogy felfedezzük a várost, így úgy döntöttünk, hogy a reggeli után azonnal el is indulunk. A hotelben a reggeli jó volt de semmi kiemelkedő. Amit itt nagyon nagy negatívumnak tudnék felhozni az az, hogy a poharak agyon vannak karcolódva, és amolyan tessék lássék módon voltak elmosva. Gondolom mosogatógéppel mossák őket, ami nem lehet valami alapos, mert itt ott kajamaradékok a frissen mosott poharakon, meg amúgy mindenféle szennyeződés. Válogatnunk kellett, hogy egy amolyan elfogadhatót találjunk amiből lehetett egyáltalán inni. A kiszolgáló személyzet nem volt épp a legkedvesebb, nagyon nehezükre esett minden amit kértünk tőlük. Ez a tipikus vannak 30-an az étteremben és erre az ember mennyiségre van 4 pincér amiből 3 egymással beszélget, 1 meg kiszolgál.

A város

Alicante Spanyolország

Alicante gyönyörű hely. Tipikus tengerparti város, de mégis több annál. A tengerpart teljes szélességében végig sétálható, így látnivaló akad rendesen. Sajnos nekünk nem volt alkalmunk megnézni mindent, csupán 1 teljes napot tudtunk arra fordítani, hogy felderítsük a környéket.

Általánosan jellemző a városra, hogy a parti utcák nagyok szélesek, a mellékutcák ellenben szűkek. Ez egyaránt igaz azokra az utcákra is, ahova autóval be lehet hajtani. A sétáló utcák helyenként csupán 1m szélesek. A nagyobb részek is mindössze 3-4 méteresek így sok helyen nappali fénynél is sötétebb van, ez jól látszik pár fotón is.

Van a városnak egy utcája (sajnos nem tudom a nevét) ahol hatalmas 2-3m magas gombák vannak felállítva és a kalapjukon mindenféle mese-rovarok. Ugyanitt találhatóak kis házikók is. Az egész utca olyan mintha valami mesébe lépne az ember. Szuper hangulata van, nagyon bejött.

Általánosan jellemző a városra, hogy a főutcái zsúfoltak a mellékutcák viszont szinte teljesen üresek. Egymás érik az éttermek, a sörözők, és a szórakozó helyek. Az utcán a pincérek szinte mindenhol leszólítják a járókelőket, kínálják az étterem specialitásait. Ez utóbbi egy idő után elég zavaró tud lenni, főleg, ha épp az előbb jöttél ki az egyikből de a másik már le is szólít.

Az éttermek nagyon speciális kajákat szolgálnak fel. Feleségem az első helyen halat én pedig bárányt ettem, valóban nagyon spéci cucc volt, minden nagyon jól volt elkészítve, ízletes és hatalmas adag.

Alicante Spanyolország Alicante Spanyolország

Ami tetszett Alicante -ben

• A tengerparti hangulat és maga a tenger.
  • A város sokszínűsége.
  • A különleges ételek.
  • November végi időjárás, stabil 15-20 fok.
  • Egy kis kabát mindenhova elegendő volt.

Ami nem tetszett Alicante -ben

• Nem értem este miért zárnak be az éttermek. Oké nem volt szezon de hát akkor is. 🙂
  • A mellékutcák nagyon szűkek.
  • A hotelben és kint a városban is a kiszolgáló személyzet nem éppen a legkedvesebb, persze volt kivétel.